where is good in goodbye?

aja let´s talk about självmord och mobbning,
blev "inspirerad" av det när jag läste hennes blogg.
så otroligt bra skrivet,men kan ju inte ta texten.. finns ju vissa som har copyright!
och jag vill inte ta något som jag inte själv har skrivit..
egentligen (om alla tänker efter) har alla mobbat minst en,och på grund av det har många tagit sitt liv.
inte bara för att en har mobbat utan flera! ni förstår vart jag vill komma?
jag kan nästan lova att minst 1-2 personer i varje klass mellan 12-19 i genomsnitt av alla bara i sverige är självmordsbenägen! elr att någon leker med ens känslor..och jag vet många som har tänkt ta sina liv,men dom har valt att stanna!som jag är överlycklig över..men det finns dom som valde den andra vägen,och då åker man ner på botten,så då ställer jag mig frågan where is good in goodbye?:'(
kan någon säga det? kan ni snälla förklara ?
människor får lida utav sorg för att andra människor blir glada av att trycka ner andra..nu säger jag inte att jag är inte har gjort det,alla gör det minst en gång om dagen,och det blir mycket på ett år för den som är drabbad!tillslut klarar den inte av det längre och där tar det stopp? tänk på vad ni säger..och då menar jag mig absolut också!
tänk på vad ni säger i folks närhet.och jag menar inte att ni ska bli best friends med alla där ute!
men tänk er för innan ni slänger ur er en spydiga kommentarer om folk och innan ni ger den där tjejen en "bitchblick".det kan såra ganske rejält,ni vet ju inte hur dens personens familjesituation elr hur psykiskt nerbruten den personen är.ibland räcker det med att säga bög t någon så är det där sköra tråden klipptes av på mitten,elr tilloch med livslinan!!ni kanske fattar nu,det gjorde jag och jag började inse hur viktigt det är att vara snäll mot alla,men det är klart om man får ta skit så ger man skit tillbaka!
någon måste ju sätta ner foten och säge ifån till mobbning osv.människor är så fega nu förtiden alla bara står där och ser på medans vissa utsatta personer tar mer och mer skada,jag kan ta ett exempel..som jag läste på hennes blogg.jag säger inte vem det hon menar,h*n belv misshandlad på järntorget i gbg för 1 år sen.det va minst 100 personer på hela järntorget den kvällen och ingen gjorde något medans det 3 personerna stod och slog & sparkade h*n,förstår ni?100 personer mot 3.de hade kunnat hjälpa till,men de bara stod där & såg på.
ser ni någon bli mobbad,misshandlad or whatever,STÅ INTE BARA DÄR! hade det varit du hade du velat ha hjälp och det vet du!! va schysta mot varandra,make love not war! peace!



anonym

när jag läste det här det är exakt så som du beskrev det,jag väljer att vara anonym för jag vill inte få massa skit av det jag skriver!men jag har inte haft det lätt i mitt liv och nu när jag ser det här,att någon faktiskt bryr sig så hittar jag nästan hoppet!

en riktigt fin blogg,som jag kommer fortsätta att följa för du skriver ett inlägg och för det mesta så har den någon mening i,

PUBLICERAT DEN 2010-05-07 KLOCKAN 21:38:13
Haidi Helén Jakobsson

så då ställer jag mig frågan where is good in goodbye?

jag kanske kan svara på den,

good = att det ska låta finare?

men själva bye vet jag inte,det är sorgligt det här du skriver !

PUBLICERAT DEN 2010-05-07 KLOCKAN 21:40:11
BLOGG: http://haidis.se/
karolina

det här är sjukt!

att ingen jävel kan göra något åt saken,

om alla sköter sig själva så kommer allt bli mycket bättre,och så slipper alla folk så mycket problem!

blir så arg på alla människor som verkligen misshandlar en !och får en att må dåligt!

PUBLICERAT DEN 2010-05-07 KLOCKAN 21:45:51
BLOGG: http://rodeo.net/hotspot/
Isabella

Fint skrivet!

Läs även mina texter på bloggen.

PUBLICERAT DEN 2010-05-07 KLOCKAN 23:02:20
BLOGG: http://isabeeellaab.blogg.se/
sanne

bra text

PUBLICERAT DEN 2010-05-07 KLOCKAN 23:02:20
emsy

bra text!

man ska egentligen skita i vad andra tycker,

och bara bry sig om vad man själv tycker.

jag menar det är ju det som mest betyder?

PUBLICERAT DEN 2010-05-08 KLOCKAN 11:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: